Blogi: Myynnissä puhallamme kaikki yhteen hiileen asiakkaidemme eteen
Myynti- ja markkinointiryhmässä työskentelee tällä hetkellä kaksitoista henkilöä ja meidän vastuullamme on mm. asiakkuudet, myynti sekä markkinointi ja ulkoinen viestintä.
Asiakkuuspäälliköinä tehtävämme on asiakkuuksien johtaminen, heidän kanssaan sparraaminen ja yhteistyön kehittäminen. Yhteydenpito asiakkaidemme kanssa on meille arkipäivää, vaihdamme kuulumisia ja mikäli yhteistyössä ilmenee ongelmia, tartumme niihin heti. Ongelmanratkaisu on osa työtämme, oli kyse sitten palvelusta, teknisestä haasteesta tai muusta muutoksesta. Yhteydenpidon asiakkaidemme kanssa hoidamme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Yhdessä myyntipäällikön kanssa osallistumme myös uusasiakashankintaan, yhteistyön rakentamiseen ja sopimusneuvotteluihin sekä huolehdimme yhdessä palvelutuotannon kanssa siitä, että asiat sujuvat sovitusti. Apuna meillä on myynti ja markkinointiassistentti, joka tarvittaessa osallistuu, mihin milloinkin. Pääpaino on kuitenkin markkinoinnissa ja viestinnässä.
Tätä orkesteria johtaa Anttu ja Sami. Anttu – iloinen ja helposti lähestyttävä kaikkien kaveri, jonka sydän sykkii erityisesti jalkapallolle. Hänen kanssaan voimme pallotella ideoitamme ja keskustella, oli kyse sitten myynnistä tai markkinoinnista.
Sami – rauhallinen, vanha konkari alallamme, joka mielellään viettää vapaa-aikaansa golfkentällä. Kauan mukana olleena hän antaa meille hyvät eväät asiakasneuvotteluihin ja osallistuu tarvittaessa sopimusneuvotteluihin myös itse.
Myynnissä puhallamme kaikki yhteen hiileen asiakkaidemme eteen. Haluamme olla kumppani luotonhallinnan kaikissa vaiheissa ja tehdä asioinnista mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Sen lisäksi haluamme kuulla asiakkaan toiveet ja ideat uusista palveluista sekä saada palautetta tekemästämme työstä, jotta voimme tehdä sen vielä paremmin. Kaikki asiakkailta tulevat toiveet, ideat ja palautteet auttavat meitä kehittämään palveluitamme tavalla, jolla on asiakkaalle merkitystä.
Viestinnässä haluamme olla avoimia ja selkeitä, ja avata vaikeitakin asioita ymmärrettävästi. Ymmärtääksemme paremmin, mitä asioita perinnässä olevia asiakkaita eniten askarruttaa, perustimme vuonna 2020 asiakasneuvottelukunnan, jonka jäsenillä on omakohtaista kokemusta perinnästä. Asiakasneuvottelukunnan jäsenet auttavat meitä arvioimaan tämänhetkisiä toimintatapoja sekä etsimään uusia keinoja inhimillisempään ja asiakaslähtöisempään perintään.
Covid-19 muutti työtapojamme kertaheitolla. Enää emme moikkaa toisiamme toimistolla, ja asiakaskäynnitkin ovat jääneet vähemmälle. Tilanteen myötä kehitimme uusia toimintatapoja ja nykyään asiakastapaamiset käydään Teamsissä kuten myös jokapäiväiset kahvitauot. Kotitoimistolla yksin työskennellessä se onkin päivän kohokohta, saat jutella kollegoiden kanssa ja vaihtaa kuulumisia säästä, eläimistä, lapsista, urheilusta, autoista, sun muusta. Kirjoittamisen hetkellä kuuma aihe on ollut vyölaukku. 😉 Joskus mukaan lipsahtaa jokunen työasiakin, mutta hei, niin sen pitää olla. Mikä sen parempi foorumi asiasta puhua, kun sellainen missä kaikki ovat koolla.
Olemme #yhdessäok niin toimistolla, kotona kuin muuallakin.